Om mig

Helen Liz Stenberg 2022

“Alla kan måla”
Helen Liz Stenberg

Jag är född och uppvuxen i Lekaryd i hjärtat av Småland. Mitt stora intresse har alltid varit att måla, teckna och tillverka med mina händer. Min första oljemålning gjorde jag när jag var 12 år och det blev en stor sådan. Signaturen blev mitt andra förnamn som är Liz. Jag började studera på en Bild o Form utbildning i Växjö när jag var 17 år, har sedan dess gått på Capellagården, Öland, Ölands Målarskola och Hovedskous Målarskola i Göteborg.

Jag har haft utställningar runt om i södra Sverige, arbetat på uppdrag, gjort väggmålningar mm Har deltagit i flera utställningar på konstmuséer. Hösten 2003 startade jag Borås Målarskola, våren 2005 startades Galleri i Backen, Borås. Blev invald i Höglandets konstronda hösten 2005. 2012 startade jag Konstpromenaden i Gesebol, valdes in i Gyllene Hindens konst och hantverksgrupp 2013, där jag även var Galleriansvarig.

Jag målar i olja, akvarell och tecknar. Jobbar med glas till smycken bla. Det är svårt för mej att välja ut en av dessa tekniker som jag utövar mest. Jag har de olika teknikerna till olika saker och i olika sammanhang. Till en del bilder skriver jag även text och en del blir små sagor.

Jag har arbetat, och har fortfarande en egen mottagning (Kraft & Inspiration) inom hälsa sedan 1985, ateljé med måleri, varit lärare inom Bild o Form på flera skolor men sedan 2003 på egen skola, Borås Målarskola.

När man ser mina bilder så vill jag att människor ska uppleva en känsla av glädje, vardag och liv.

Jag jobbar även på uppdrag om ni tex vill ha en speciell bild till något, vykort, present, etikett osv..

Recensioner

Några Omdömen från våra kunder

Började med Akvarell men har gått över till olja. Målat flera år nu och tycker det är kul👩🏻‍🎨

Det Är Kul

— Marianne Bengtsson

Så inspirerande att måla akvarell hos Helen på borås målarskola, hemtrevlig och lugn miljö. Började med Akryl men fortsatte med Akvarell, passade mig så bra. Det har blivit ett antal terminer och år.

Hemtrevlig och Lugn Miljö

— Annika Fjordland

Våra kurser

Borås Målarskola Events

vi gör alltid nya och intressanta evenemang, du kan läsa mer om våra aktuella och kommande evenemang genom att helt enkelt klicka på denna knapp.

Se alla events

100% Nöjd