Konstnär för en kväll

Titta in i konstnärens värld. En målareftermiddag/kväll på 3 tim där ni får lära er grunder i färgblandningar och en del tekniker i oljemålningens konst.

Jag har plockar fram en del bilder för inspiration men vill ni ta med någon egen bild, ej för mycket detaljer, så får ni gärna det.

I tekniker i olja så använder man skumgummi, fingrar, målarkniv/ verktyg och pensel.

Det finns målarskjortor på målarskolan men rekommenderar att ni har på oömma kläder.

Det ingår:

• 1 pannå
  • 1 duk A3
  • Oljefärger att måla med
  • Lån av pennor och penslar och det som behövs för att måla

Vill man köpa med material hem så går det bra.

Jag ser fram mot att träffa er och ha en skapande förmiddag/eftermiddag/kväll Givetvis hinner vi med lite fika mitt i målandet.
2-6 personer.

Kommande Events

Våra kurser

Borås Målarskola Events

vi gör alltid nya och intressanta evenemang, du kan läsa mer om våra aktuella och kommande evenemang genom att helt enkelt klicka på denna knapp.

Se alla events

100% Nöjd