Akvarell

Till akvarellmålning behöver du, akvarellfärger, speciellt papper, mjuka penslar och en palett som har fördjupningar där du kan blanda färger med vatten.

På Borås Målarskola använder vi färger i tub. Det är enklare att måla med och att få både ljusa och lite mer pigmentstarka bilder.

Ofta hör man att akvarell är en svår teknik men det är nog just det där med teknik. En del tålamod, när det ska torka mellan olika lager är bra eller kan man måla på flera målningar parallellt.

På Målarskolan får du lära dig olika tekniker som kan passa för olika uttryck, som tex plast, salt, kniv, vått och givetvis pensel. Hur du kan låta vattnet vara med och bestämma eller om du vill bestämma lite själv.

Akvarellfärger-Borås målarskola

Penslar kan vara av hår i olika kvalitéer eller syntet. Akvarellfärger finns i olika fabrikat och priser men jag rekommenderar tuber och de som har mer pigment.

När du målar på Borås Målarskola så kan du ta med det du har till att börja med så ser vi senare om du vill lägga till eller byta ut några färger.

Vi använder oss av 5 färger + vatten.

Papper finns i olika tjocklek, fabrikat och priser. Det finns några olika på Målarskolan, från 300g – 640 g.

Allt som behövs finns till försäljning på Borås Målarskola.

Våra kurser

Se alla kurser

Borås Målarskola Events

vi gör alltid nya och intressanta evenemang, du kan läsa mer om våra aktuella och kommande evenemang genom att helt enkelt klicka på denna knapp.

Se alla events

100% Nöjd